søndag 28. mars 2010

GOD PÅSKE


Da er endelig påskeferien her!
Men været kunnet ha vært bedre. Fra og med onsdag skal solen skinne i Trøndelag, og godt er det. Og da blir det noen skiturer regner jeg med. Vår familie er ikke fjell-folk, så vi holder oss i marka. Synes det er trivelig og kanskje gå en tur til ei skihytte, å kjøpe seg en varm kopp kaffe og noe å bite i. Ellers blir vi hjemme i hele påsken, bortsett fra noen turer i marka og kanskje noen besøksrunder. Det blir det jo lite tid til ellers.
Jeg er ikke så veldig glad i å pynte med "gule ting" i påsken. Gule blomster har jeg selvfølgelig, men utover det har jeg ingenting. Datteren i huset vil ha fjær og gule lys i alle krinkler og kroker, men da har jeg sakt at hun får heller pynte rommet sitt. Det passer liksom ikke med gult i vår stue. Barna har jo laget litt påskepynt på skolen, og den får lov til å stå i kjøkkenvinduet. Man må jo ha frem det barna lager. Men å bruke penger på gule lys og kyllinger, nei det er ikke meg. Må vel handle inn litt påskegodt etterhvert her, og fylle opp egget.
Eller så har jeg kjøpt meg bok til påske. Livstid av Lisz Marklund. Jeg skulle gjemme den til påske, men nå har jeg kommet halvveis......
Boken er bra den synes jeg, så bra at jeg nesten ikke klarer å legge den fra meg. Jeg har ikke lest så mye av Marklund før, men vet jeg kommer til å skaffe meg flere bøker av henne! En god forfatter i mine øyne.
Jeg må på bilblioteket før ferien starter, skaffe meg noen bøker så jeg har på lur.
I det siste har jeg ikke vært så flink til å lese blogger, men skal ta meg tid nå mens været er grått :-)))
Da vil jeg ønske dere en riktig god påske !

4 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Jeg bruker heller ikke pynte opp så mye til påske. Vi har tatt inn noen greiner og hengt påskeegg i, et par potter med små påskeliljer og noen grønne og gule lys på bordet, og det er igrunnen passe synes jeg.

    Riktig god påske til deg også :)

    SvarSlett
  2. Håper påsken ble bra! Og nå går vi våren i vente: )!!

    SvarSlett
  3. Heisann! Håper du har hatt ei toppers påske og en fin uke etter det igjen :o)

    Ønsker deg ei super helg videre - klemmer!

    SvarSlett
  4. Hei igjen.
    Det ligger noe til deg på bloggen min. Hent den hvis du vil :)

    SvarSlett