mandag 8. februar 2010

Leser "flate" bøker....

Sult, av Knut Hamsun. Den har jeg aldri lest...men nå fikk jeg den i posten i dag:-) Startet så vidt med den, og synes den virker ok.
Ellers sliter jeg med å komme gjennom Toril Brekke sine bøker, Granitt, reisen til Amerika og Brostein. Den sistenevnte er vel den beste av dem. Det er oppfølgeren av Sara. Handlingen er fra Trondheim ca 1860-1880, en periode jeg synes er spennende. Noen som har lest den? Vel, jeg er snart ferdig med den, men det tar tid. Den er litt flat, og med lite spennende innslag. Jeg legger vel inn en kommentar på den - når jeg er ferdig.

Har også bestilt Amtmannens dødtre. Jeg bare MÅ lese den. Siden jeg er oppslukt i 1800-tallet, får jeg vel prøve meg på den også. Ellers så leser jeg slike "dame serier". Jeg lovet meg selv, at slike serier skulle jeg holde meg unna. Men, så fant jeg en serie som het Amerika og måtte selvfølgelig lese den. Så fant min mor ut, at jeg burde lese Hannah serien, det var en tid jeg var veldig oppråd for lesestoff...hehe ja, så ble det til at jeg lånte den også da. Men nå er det slutt. Ingen flere serier!!

Ønsker dere en flott uke

1 kommentar:

  1. Noen bøker kan begynne "flatt", for så å heve seg etterhvert. Får håpe det er tilfelle med de du holder på med, da. (Jeg har ikke lest Torhild Brekkes bøker, som du nevner her).

    Dameserier leser jeg innimellom også... Helt grei underholdning, og bøkene bruker å være raske/lette å lese.

    Ha ei fin uke :)

    SvarSlett