fredag 29. januar 2010

Helene Uri holder skrivekurs i Praha


Åhh, den som hadde råd til dette ? Jeg for min del, får nok holde meg hjemme.
De som deltar på dette skrivekurset, vil nok få fire utrolige flotte og inspirerende dager.
Hvor: Praha
Når: 13. - 16. februar 2010 (påmeld. før 30. januar 2010)
Pris: kr 9.990,- Depositum: kr 3.000,-
Inspiratør: Helene Uri
Ledige plasser: 3

Her er et utdrag av
skrivekursets program :
Det vil bli en blanding av foredrag, samtaler og praktiske øvelser. Det er fint om deltagerne sender inn en kort tekst på forhånd, men dette er ingen forutsetning. Vi skal blant annet ta opp disse temaene:

Plot: Skal man og kan man planlegge historien før man begynner å skrive? Hvordan gjøres i så fall dette?
Research: Må man gjøre research? Og hvordan gjøres det?
Struktur: Hvordan skal boken/teksten bygges opp?
Synsvinkel: Hvem forteller historien? Er den i førsteperson eller tredjeperson? Fordeler og ulemper ved valg av synsvinkel.
Språk: Hvor viktig er språket? Hvordan kan man skape et godt "litterært" språk - og hva er det?
Personer: Hvordan skaper en forfatter personene? Karaktertrekk, språk, helt/anti-helt.
Ideer: Hvilke mulige kilder har man for ideer?
Inspirasjon: Hvor henter man inspirasjon fra? Er det bare rødvin som funker?
Skrivesperre: Hva gjør man når man står aldeles fast?... og hvordan i all verden begynner man på et litterært prosjekt??!!

1 kommentar:

  1. Hei takk for en hyggelig kommentar i bloggen min :-) Dette er en ny blogg for meg, men her kommer jeg til å titte innom rett som der! "Altmulig-blogger" liker jeg!

    Skrivekurset til Helene Uri virker spennende i en spennende by.

    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett